Leverans

Leveranstid

  1. Normal leveranstid på intern lagerförda produkter är 1-2 arbetsdagar, extern lagerförda produkter 3-5 arbetsdagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning eller vid brist i lager då varan måste beställas från leverantör.
  2. Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.
  3. Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken och fraktkostnaden.

Fler produkter en frakt kostnad

  1. Beställer du flera produkter sänder vi som regel alltid dessa i samma försändelse. Dock kan det förekomma att du får dina produkter i flera försändelser, då vi alltid väljer det mest lämpliga transportalternativet för respektive produkt, men du betalar alltid bara för en frakt.

Leveranssätt

  1. Varor i intern lager levereras normalt till närmaste Postnord utlämningsställe ( avgör kundens adress ). Liggetid på utlämningsställe är 14 dagar. På helgdagar sker inga leveranser med Postnord.
  2. Det kan förekomma att i visa fall kan ske direkt leverans från vår extern lager med GLS-Schenker speditör till närmaste utlämningsställe för Schenker. Kunden får alltid ett e-mail med paket ID och länken för att spåra pakett.
  3. Alla varor skickas med försäkrad försändelse.

Transportskada

  1. Kontrollera alltid er leverans vid uthämtning från Postnord/Schenker. Om du upptäcker att paketet/kartong är skadat ta bilder på skadan ( bäst från alla vinklar ) innan du öppnar paketet, så att du kan bevisa att paketet skadats under hanteringen och inte i samband med att du öppnade det. Sedan packa alltid upp och kontrollera själva varan.
  2. Vid transportskadad produkt (fysisk skada på varan) skriv ner paketets kolli-id. Det kan finnas antingen på adresslappen eller på kvittot i paketet. Numret behövs för att kunna reklamera paketet på postens/schenkers hemsida.
  3.  A. Postnords paket – Kunden skall först omgående kontakta Postnord och reklamera godset (det är till dig som mottagare som ersättningen ska betalas ut när det gäller inrikespaket ). Sedan kontakta oss via telefon eller via info@selexo.se och uppge order- eller fakturanummer samt Postnords reklamationsnummer.
    B. Schenkers paket – Kuden skall kontakta oss omgående via telefon eller via info@selexo.se och uppge order- eller fakturanummer.
  4. Behåll paketet, det skadade innehållet och emballaget, om det finns. Posten/Schenker kan vilja besiktiga paketet innan man betalar ut ersättning.